برپا نمودن استثنا
برای ایجاب نمودن یک
وضعیت خطا در برنامه تان، می توانید یک نسل از نوع استثنای دلخواه را به وجود آورده
و با فراخوانی کلمه رزرو شده raise، آن را بر پا نمایید.
برای برپا نمودن یک
استثنا، کلمه رزرو شده raise و به دنبال آن نسلی از یک شیء استثنا را فرا خوانی
نمایید. زمانی که کنترل کننده استثنا اقدام به کنترل کننده استثنا اقدام به کنترل
نمودن استثنا می کند، در نهایت نسل استثنا را تخریب خواهد نمود، لذا نیازی نیست تا
خودتان نسل استثنا را تخریب نماید.
تنظیم نمودن آدرس استثنا به وسیله Error Addr
که در یونیت System قرار دارد انجام می گیرد. برپا نمودن یک استثنا باعث تنظیم شدن
مقدار این متغیر به آدرسی از برنامه که استثنا در آن قسمت برپا شده است خواهد شد.
شما می توانید در کنترل کننده استثنائات از متغیر Error Addr استفاده نمایید. برای
مثال برای اینکه به کاربر نشان دهید که خطا در کجا رخ داده است. همچنین شما می
توانید هنگام برپا نمودن یک استثنا، متغیر Error Addr را نیز مقدار دهی
نمایید.
اخطار: خودتان اقدام به مقدار دهی متغییر Error Addr نکنید.