بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر روی بازاریابی و همچنین معرفی
ابداعات جدید فناوری اطلاعات بر روی علم بازاریابی به عنوان صورت مسئله پژوهش
حاضر در نظر گرفته شده است. در این پژوهش راه های به کار بردن و افزایش بازده
و کیفیت بازاریابی از طریق علوم مرتبط با اینترنت به صورت کامل شرح داده خواهد شد.
هدف اصلی این پژوهش برجسته کردن نوآوری های جدیدی همچون راه اندازی طرح های
بازاریابی مانند ایجاد کمیسیون از طریق قرار دادن لینک درون وب سایت و یا
وبلاگ است. علاوه بر این معرفی طرح های جدید بازریابی در کشورهای توسعه
یافته، انتقال علوم بازاریابی و از همه مهمتر در هم آمیختن بازاریابی و
اینترنت به عنوان بخشی دیگر از اهداف این پژوهش به شمار می آید.