نحوه ورود به بازاریابی

خلاصه
1397/06/01

نحوه ورود به بازاریابی همه افراد پیوسته سعی در این دارند که پروسه ی فروشی که وارد آن می شوند

نحوه ورود به بازاریابی


همه افراد پیوسته سعی در این دارند که پروسه ی فروشی که وارد آن می شوند به صورت قطعی درآید و به انعقاد قرارداد و فروش منجر گردد، یا به عبارت دیگر کار فروش را به سرانجام برسانند. ما باید با مشتریان احتمالی خوبمان چند صحبت کنیم. شما فکر می کنید آن ها آماده خرید هستند، اما درست زمانی که شما فکر می کنید می توانید قرارداد فروش را منعقد کنید متوجه می شوید این فروش به تعویق می افتد.
چندبار پیش آمده است که شما در فروش مجبور به استفاده از یک راه بسیار سخت برای قطعی کردن آن باشید و یا چندبار پیش آمده است که شما یک فروش را از دست بدهید؟ شما نیز تمام استدلال ها و مخالفت های ممکن در این مورد را شنیده اید مانند اینکه “الان زمان مناسبی نیست” یا “بیش از اندازه گران است” یا “ما علاقه مند نیستیم” و بسیاری موارد دیگر.
آیا این واقع بینانه است که انتظار داشته باشید بازارگرمی و یا تبلیغات شما توجه مشتری را جلب کند و کالای شما همان چیزی باشد که مشتری می خواهد و یا این که آن ها را وادار کنید که در زمانی پانزده ثانیه ای یا کمتر تصمیم به خرید از شما بگیرند؟ البته که اینطور نیست، اما تبلیغات شما باعث می شود که مذاکره برای فروش آغاز شود به شرطی که بدانید که از کدام کلمات باید استفاده کنید.
آیا این شما را عصبانی و ناراحت نمی کند که یک خریدار احتمالی را از دست بدهید در حالی که او واقعا می تواند از محصول یا سرویس های شما سود ببرد و شما به شدت برای انعقاد قرارداد فروش کوشش می کنید؟ چندبار پیش آمده شما یک فروش را از دست بدهید و یا مجبور شده باشید برای قطعی کردن یک فروش مسیر سختی را طی کنید؟
چه اتفاقی می افتد اگر بتوانید یک قرارداد فروش را با ده تا سی درصد زمان کمتر با خریدار منعقد کنید؟ ما قصد داریم به شما بگوییم که چگونه و به سرعت این کار را انجام دهید اما قبل از آن بگذارید سوالی از شما بپرسم. چرا زمانی که شخصی یک خریدار را به شما ارجاع می دهد شما تقریبا همیشه موفق به انعقاد قرارداد فروش می شوید؟ بله شما می دانید در مورد چه صحبت می کنم. یکی از مشتریان موجود شما، شخصی که محصولات و سرویس های شما را دوست دارد به همکار تجاری یا دوست خود درباره تجربه ای که از دادوستد با شرکت شما داشته است چیزهای به آن ها می گوید و به آن ها توصیه می کند و می گوید با شما ارتباط برقرار کنند.
زمانی که شما یک خریدار ارجاع داده شده دارید، این خریدار آماده خرید است و معمولا فقط با یک یا دو مذاکره کوچک می توانید با او قرارداد منعقد کنید. همه به مشتریان ارجاع داده شده علاقه مند هستند زیرا می توان با تلاش کمتر و صرف هزینه کمتری فروش را انجام داد.
چرا انعقاد قرارداد فروش با شخصی که توسط یکی از بهترین مشتریان شما به شما ارجاع داده شده است آسان خواهد بود؟ نه بار از هر ده بار این خریداران ارجاع داده شده قبلا به خوبی با محصول شما و ارزش آن آشنا شده اند. آن ها تا حدی با شرکت شما آشنایی دارند و راحت تر به شما اعتماد می کنند. شما در واقع پیش فروش کرده اید و مشتریانی آماده به خرید برای شما هستند.
آیا شما دوست ندارید که تمام خریداران شما به صورت پیش فروش از شما خرید کنند؟ به جای اینکه وقت خود را برای مقابله با ایرادات گرفته شده از سوی خریداران احتمالی صرف کنید، شما می توانید زمان بازاریابی برای افرادی که خواهان خرید هستند را افزایش دهید.