مالتی مديا چیست2

خلاصه
1397/08/04

مالتی مدیا، CDهای تبلیغاتی، طراحی مولتی مدیا، نرم افزار چند رسانه ای، انیمیشن دو بعدی، محصولات مالتی مدیا

مالتی مديا چیست؟
 
کلمات کليدی مرتبط: مالتی مدیا، CDهای تبلیغاتی، طراحی مولتی مدیا، نرم افزار چند رسانه ای، انیمیشن دو بعدی، محصولات مالتی مدیا
محصولات مالتی مدیا یا چند رسانه ای به طور کلی به سه قسمت عمده تقسیم می شوند:
آموزشی: در این نوع از مالتی مدیا یا چند رسانه ای از تمام قابلیت ها برای تولید یک نرم افزار آموزشی استفاده می شود. و در فضایی جذاب و متنوع (Interactive) در این گونه از نرم افزار ها سعی می شود مفاهیم آموزشی به صورت تعاملی به مخاطبان آموخته شود.
تبلیغاتی: در ابتدا تبلیغات يا رساندن صدای خود به مخاطبان خاص را در نظر بگیرید. لذا در همین راستا با بهره گیری از قابلیت های کامپیوتر می توان از طرق مختلف از قبیل استفاده از عناصر دیداری وشنیداری مانند: انیمیشن، صوت، عکس و … به هدف مطلوب دست یافت.
کاربردی: نرم افزارهای کاربردی از قبیل پخش کننده های صوتی و تصویری، برای ساخت خود دارای تعریف های استانداردی هستند. اما با توجه به این مطلب می توان برای ایجاد فضایی متنوع، خلاقانه،  کاربردی و بهینه از قابلیت های ارائه شده توسط تکنولوژی محصول چند رسانه ای سود جست.
چرا استفاده از مالتی مدیا پیشنهاد می شود؟
1.عدم محدودیت در فضای مورد نیاز به جهت قرار دادن مستندات مورد نظر
2.کاهش حجم محصولات تولیدی به لحاظ فیزیکی
3.تلفیق رسانه های گوناگون با یکدیگر (تصویر، فیلم، صوت، متن)
4.قابلیت توسعه و تغییر محصولات تولید شده در کمترین زمان ممکن
5.قابلیت ارائه متمرکز مطالب و مستندات و یا هر نوع داده دیگر در قالبهای سامان یافته به مخاطبان
6.فراهم کردن محیطی جذاب و مطابق با نیازهای مخاطبان و کاربران
7. قابلیت ایجاد ارتباط بین رسانه های ارتباطی از قبیل سایت های اینترنتی وخروجی های متفاوت از نرم افزار های دیگر
9.کاهش هزینه های تبلیغاتی به همراه بازدهی بیشتر نسبت به رسانه های سنتی به علت محدودیت بسیار کمتر در میزان حجم داده های اطلاع رسانی
10.قابلیت تهیه رونوشت و چاپ از مطالب ارائه شده متناسب با نیاز کاربران
11.قابلیت نشر محصولات چند رسانه ای در تمام جهان با استفاده از اینترنت و با صرف هزینه ای اندک بدون محدودیت در تعداد کاربران.
12.قابلیت شبیه سازی عناصر مورد نیاز به صورت سه بعدی
13. قابلیت انتقال مطالب به صورت روان تر و قابل فهم تر در محصولات چندرسانه ای.