بازاریابی اینترنتی چیست؟

خلاصه
1397/08/14

بازاریابی اینترنتی در اصل به معنی هنر استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در وب وتکنیک های ترویج واطلاع رسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا وخدمات

بازاریابی اینترنتی چیست؟
  
بازاریابی اینترنتی در اصل به معنی هنر استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در وب وتکنیک های ترویج واطلاع رسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا وخدمات از طریق اینترنت می باشد.
سه ابزار اصلی برای مدیریت بر بازارهای اینترنتی عبارتند از:
1-رتبه بندی موتورهای جستجو
2-تبلیغات وآگهی های اینترنتی
3-گسترش ارتباطات
مدیریت توسعه فروش بوسیله بازاریابی الکترونیکی عباتست از گسترش دایره فعالیت شرکت با تبدیل کردن نام کالاویاخدمات بعنوان شاخص های تجاری بازار بواسطه حضور در تمام نقاط ممکن برای تماس  با مشتریان هدف.
بازاریابی الکترونیکی را می توان بصورت زیر تعریف کرد:
- دستیابی به اهداف بازاریابی بواسطه استفاده از فناوری های ارتباطات الکترونیکی این فناوریها شامل
اینترنت ،پست الکترونیک ،کتابهای الکترونیکی ،پایگاه داده ها وتلفن همراه می باشد.
بازاریابی مدیریت جریانی است که وظیفه شناسانیدن کالا یا خدمات ،پیش بینی بازار وایجاد رضایتمندی در مشتریان نسبت به دریافت نتیجه اثر بخش در قبال نیازهایش را به عهده دارد.
فناوری اینترنت می تواند برای پشتیبانی از اهداف زیر بکار گرفته شود:
▪ شناسایی: اینترنت می تواند برای تحقیقات بازاریابی در جهت شناخت نیاز ها و خواستهای مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد.
▪ پیش بینی کردن: اینترنت دریچه ای را فراهم می کند که بوسیله آن مشتری می تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند و خرید کند. آگهی یافتن ازتقاضا های مشتری کلیدی برای کنترل منابع در بازایابی الکترونیکی است.